Het begint altijd bij de klant

door | 10 mrt 2019 | Blog, Ondernemers | 0 Reacties

Ondernemers zijn vaak begonnen met een product/dienst waar ze goed in zijn. Daarna komt het moment dat ze willen groeien en product/dienst breder in de markt willen zetten. Of misschien zelfs nieuwe producten/diensten lanceren. Waar begin je dan? Hoe bepaal je welke producten/diensten jouw focus verdienen? Hoe zorg je dat jouw klanten begrijpen wat jouw product/dienst zo bijzonder maakt? En hoe blijf je je niet alleen vandaag maar ook morgen onderscheiden? …ja ook tussen de wildgroei aan concurrenten?

Eigenlijk begint het antwoord altijd bij de klant. Wat beweegt die klant? Waar heeft die klant behoefte aan? En waar hij behoefte aan heeft, is dat echt zijn behoefte, of is dat een middel om een ander doel te bereiken? Het is niet super ingewikkeld, maar het vraagt wel de nodige focus om dit écht goed te begrijpen.

Wanneer heb jij voor het laatst je met volle focus verplaatst in jouw klant? Echt even in zijn huid gekropen en je verdiept in wat hij of zij nou écht wil bereiken door jouw product/dienst aan te schaffen? Hoe maakt diegene beslissingen? Waar hecht diegene waarde aan?

Door de klant en zijn behoeften te doorleven, leg je een sterke basis om jouw business verder te laten groeien. Hier begint het allemaal mee!

Wanneer heb jij voor het laatst je met volle focus verplaatst in jouw klant?

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *