Hoe ver ga jij om je doelgroep écht aan te spreken? New York Pizza doet het zo

door | 29 aug 2019 | Artikel, Marketeers | 0 Reacties

Deze week lanceerde New York Pizza een nieuwe wervingscampagne. Ondanks dat ik nou niet bepaald de doelgroep ben, heb ik wel groot respect voor de insteek van hun campagne. Deze zit namelijk recht in het hart van de doelgroep. Door straattaal in te zetten, humor te gebruiken en sommige scènes over de top in te steken (of geloven jullie echt dat ze na hun dienst met de scooter door de wasstraat moeten?) weten zij hun doelgroep haarfijn te raken én aan het lachen te maken!

Bekijk hier de video waar het om gaat:

Ik reageerde via LinkedIn op de campagne. “Ze tonen duidelijk lef door hun doelgroep met de juiste taal en humor aan te spreken. En ja… dat betekent dat je sommige mensen ook helemaal níét aanspreekt. Strategie is durven kiezen! Complimenten aan #newyorkpizza #monniemetjematties“.

“Ja, dat betekent dat je sommige mensen ook helemaal niét aanspreekt. Strategie is durven kiezen!”

De dag daarna verschenen ook artikelen op Adformatie en MarketingTribune over de campagne, waarbij de discussie oplaait of straattaal wel of niet gepast is voor commercials en wervingscampagnes. Of ze niet te ver gaan doordat de bedrijfsleider blank is en de bezorgers donker en aangezien er geen vrouwen voor komen in de commercial. En waarbij zelfs mijn LinkedIn bericht nog even aan bod komt in het Adformatie artikel.

Met dit soort gewaagde campagnes zul je altijd een publiek hebben die zich er niet in kan vinden en zich kritisch zal uiten. Daarom is het goed je te blijven afvragen hoe belangrijk de groep ‘dis-likers’ voor jouw bedrijf en jouw merk is. Is dit ook een klant van jou? Of heb je weinig met hen te maken? Als je dit weloverwogen doet kan een campagne als deze ijzersterk zijn en je helpen je doelen te bereiken.

Wat je er ook van vindt… met alle reuring verwerven New York Pizza en hun reclame partners Natwerk, Kukeleku en Reklamebureau IT een heleboel extra aandacht en publiciteit!

“Spreek jij de taal van jouw doelgroep?”

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *