OVER MIJ

Naam: Babs Muljadi

Eigenschappen: Energiek, georganiseerd, verbindend en natuurlijk eigenwijs

Interesses: Reizen, dieren, culturen, yoga, wielrennen, spelletjes en lekker eten

Werkervaring: 10 jaar ervaring in marketing en business development. In start up-, MKB- en corporate omgeving. En in zowel B2B als B2C

Opleiding: Commerciële Economie, NIMA C

Special skills: Een Netflixserie in een dag kijken, met familie de hele dag over eten praten, om mijn eigen grappen lachen

OVER MIJ

Naam: Babs Muljadi

Eigenschappen: Energiek, georganiseerd, verbindend en natuurlijk eigenwijs

Interesses: Reizen, dieren, culturen ontmoeten, yoga, wielrennen, spelletjes en lekker eten

Werkervaring: 10 jaar ervaring in marketing en business development. In start up-, MKB- en corporate omgeving. En in zowel B2B als B2C

Opleiding: Commerciële Economie, NIMA C

Special skills: Een Netflixserie in een dag kijken, met familie de hele dag over eten praten, om mijn eigen grappen lachen

DE MARKETING NINJA

Ken je die momenten dat je met je vrienden dromerig in het gras ligt en elkaar vraagt: “als je mocht kiezen uit alle beroepen van de wereld, wat zou je dan doen?” Dan barsten verhalen los over een B&B in Zuid Frankrijk of een duikschool op Bali… En dan heb je altijd één nerd die het een beetje moet verpesten die zegt: “ik doe eigenlijk al waar ik van hou. Ik zou weer dit vak kiezen.” Die nerd… Dat ben ik dus.

Afgelopen 10 jaar heb ik bij 7 totaal verschillende bedrijven (van start up tot corporate) me ontwikkeld tot marketing expert. Als ik terugkijk ben ik het meest trots op het neerzetten van de herpositionering van PostNL voor de MKB markt, de implementatie van de eerste multi channel marketing automation campagne van PostNL, het behalen van mijn strategisch marketing masterdiploma en het mede oprichten van de netwerkclub Club Goudhaantje.
Centraal hierin stond ondernemerschap, het verbinden en leiden van multi disciplinaire teams en het combineren van analytisch- met creatief vermogen. Dit is wat ik het liefst doe, daarom heb ik De Marketing Ninja opgericht.

MENTOR PROGRAMMA

Als marketeer in het MKB heb ik ervaren hoe frustrerend het is als je ideeën hebt hoe jouw marketingbeleid te versterken, maar er simpelweg niet aan toe komt door de waan van de dag. Je ziet hoe je beter kunt inspelen op klantbehoeften en onderscheidend vermogen aan de markt kunt tonen, maar komt niet toe aan het realiseren doordat je ook verantwoordelijk bent om ‘de toko’ draaiende te houden. Ik zie ditzelfde gebeuren bij ondernemers die bijvoorbeeld een nieuw product in de markt willen zetten of groei willen realiseren met bestaande producten, maar niet thuis zijn in het vermarkten hiervan. 

Daarom ontwikkelde ik voor De Marketing Ninja iets nieuws. Het is de kers op de taart in mijn werk. Een mentorprogramma voor marketeers en ondernemers die aan het roer willen staan van hun marketingstrategie en daarmee het salesresultaat van hun organisatie. Ik beleef ontzettend veel plezier aan het inspireren van de marketeer of ondernemer. Aan het zien van de stukjes die op hun plek vallen. Aan het zien dat diegene concreet weet wat hij moet doen om zijn doelen te bereiken. En dat diegene er ook met hyperfocus (als een ware ninja) voor weet te gaan. Was je benieuwd naar mijn why? This is it. Dit is waar ik echt van geniet!

interim en consultancy

Naast mijn mentorprogramma ben ik in te huren voor marketing interim- en consultancyklussen. Zoals de ontwikkeling van nieuwe proposities, het opzetten van (data gedreven) campagnes en het bepalen van (her)positionering. Ik sta bekend om mijn analytisch vermogen, het boeken van resultaat en het optreden als verbindende teamplayer… Aldus mijn referenties. Deze opdrachten waarborgen dat ik gevoel blijf houden bij wat er speelt in andere (grotere) bedrijven en op marketingafdelingen. En maken dat mijn werk lekker afwisselend is.

MARKETINGBLOED

Het marketingbloed zit er al lang in. Vroeger hadden mijn vriendinnetjes Boyband Posters aan de muren. Ik niet. Ik bladerde uren door tijdschriften, op zoek naar de mooiste advertenties. Vooral parfum-reclames vond ik te gek. Dat je met beeld een geur kan vangen en een gezicht kan geven… dat vond ik iets magisch! Mijn muren hingen vol met ‘kunstwerkjes’ van Chanel en Hugo Boss. Ik wist toen nog niet eens wat marketing was, maar een marketeer was geboren.