WERK VAN DE MARKETING NINJA

POSTNL – A.I. SENIOR MARKETEER CONSUMENTENMARKT

Ad interim verantwoordelijk voor de bekendste campagne van PostNL: Decemberzegel-campagne 2019. In de aanloop naar de decemberperiode verantwoordelijk voor concept creatie, 360 graden campagne (inclusief tv, radio, online, retail, street etc.), ontwerp en productie decemberzegel, volledige uitrol in retail Nederland (Kruidvat, Bruna, Jumbo, Albert Heijn, etc.) en aansturing multidisciplinair team.

Daarnaast verantwoordelijk voor opzet vernieuwde distributiestrategie consumentenmarkt.

Resultaat: concept creatie i.s.m. bureau, zegelontwerp, design sprint voor aanscherping campagne, introductie POS differentiatie, introductie pilot nieuw retail kanaal.

FASHIONPACK – GO TO MARKET STRATEGY

Strategisch en operationeel marketingplan opgesteld voor een nieuwe product van PostNL genaamd FashionPack. FashionPack biedt de mogelijkheid om kleding luchtarm als brievenbuspakje te versturen. Opdracht was om binnen het business development team FashionPack van start up fase naar scale up fase te brengen. 

Resultaat: eerste jaar groei verkoop van 50.000 stuks naar 240.000 stuks.

POSTNL – HERPOSITIONERING ZAKELIJKE MARKT

Veel bedrijven waren niet op de hoogte dat PostNL naast het verzenden van Direct Mailings en Huis aan Huis reclame, ook ondernemers helpt met effectieve reclameacties met behulp van kennis over doelgroep, bereik en communicatie.

Door middel van een positioneringscampagne genaamd Het Effect van Direct de zakelijke doelgroep geïnformeerd en geïnspireerd om PostNL in te zetten als communicatiepartner in plaats van logistieke partner.

Resultaat: spontane merkbekendheid groeide in 1,5 jaar van 6% naar 23%.

DRUKWERKSERVICE, KLANTENVINDEN – ACTIVATIE CAMPAGNE GROEI-STRATEGIE

Aansturing van multidisciplinair team, om groei van sub business units Drukwerkservice en KlantenVinden te realiseren. Vanuit waar PostNL ondernemers ondersteunt bij het ontwikkelingen en uitvoeren van reclameacties. Meewerkend voorman van een team van o.a. sales, communicatie, diverse online specialismen, database marketing en productmanagement. Inclusief implementatie eerste multi channel marketing automation campagne van PostNL.

Resultaat: omzetstijging van 23% naar € 4 miljoen.

THE BROWN PAPER COMPANY – OPRICHTING CLUB GOUDHAANTJE

MT Mediagroep brengt jaarlijks in haar MT Magazine de lijst van 100 Goudhaantjes uit. Dé 100 Nederlanders met de hoogste potentie om de CEO’s van morgen te worden. The Brown Paper Company en MT Mediagroep richtte samen voor deze groep high potentials een netwerkclub op, genaamd Club Goudhaantje. Ik was verantwoordelijk voor de oprichting van de club, de ontwikkeling van de huisstijl, het werven van de leden en het organiseren van de netwerkevenementen.

Resultaat: Netwerkclub opgericht, inclusief organisatie eerste 3 events en aansluiting eerste 15 betalende clubleden.

POSTNL – DATA DRIVEN MARKETING

Verantwoordelijk voor de inrichting en het projectmanagement van het data driven marketing programma, samen met database marketeers. Campagnes op basis van klantdata geautomatiseerd. Campagnes die vroeger handwerk waren, zijn omgezet naar volledig geautomatiseerde campagnes, gedreven op basis van aankoopgegevens zoals productkeuze, timing en type klant. Zo werden automatisch de juiste leads op het juiste moment met het juiste communicatiemiddel benaderd.

Resultaat: conversieverhoging van 4,6%.

MASSEURS DELFT – EVENT MARKETING&HR

Masseurs in Delft vroegen aandacht voor hun vak en wat een massage voor je kan doen. Tijdens de organisatie van de eerste editie van De Massagedag Delft verantwoordelijk voor marketing en PR. 

oprichter Marcel Davids:

“Babs is een doortastende marketing professional, een geïnspireerde en immer actieve dame. Een vakvrouw met een open mind, gedreven en toch vriendelijk, toegewijd en vrolijk. Zij is een verrijking voor haar omgeving.”

Resultaat: volgeboekt event met 13 masseurs en 120 massages.

IN SUMMA – OPZET MARKETINGAFDELING

Verantwoordelijk voor de inrichting en het opzetten van de marketingafdeling. Van tactisch tot operationeel marketing beleid. Incl. intensieve salesondersteuning, ontwikkeling en uitvoer marketingplan, salesfunnelmanagement, eventmanagement.

Resultaat: circa 150 event bezoekers per jaar. Honderden leads via nieuwsbrief, website en events. Doorlopend marketingbeleid opgezet.