VeElGesTelDe VraGeN

Over Het Online Ninja Programma

OveR dE inHoUd vAn HeT pRoGraMma

Wat kan ik precies na het volgen van dit programma?

Je bent in staat om zelfstandig externe en interne analyses uit te voeren om gefundeerd een marketingstrategie te bepalen.

Je kunt deze marketingstrategie praktisch door vertalen naar een realistisch marketingplan.

Je kunt dit marketingplan vertalen naar concrete marketingacties en een marketing actiekalender.

Je weet hoe je moet doorpakken met marketingacties die elkaar versterken.

 

Hoe komen jullie aan de kennis, expertise en tools in dit programma?

Babs Muljadi, eigenaar en oprichter van De Marketing Ninja en maker van dit online programma heeft met haar expertise en ervaring dit programma samengesteld. 

Haar expertise is mede gevormd door haar studie Commerciële Economie, master in marketing Nima C en 12 jaar ervaring als marketing in start up, MKB en corporate omgeving. 

In dit programma is enerzijds gebruik gemaakt van bestaande marketingtools en -methodieken. Anderzijds zijn methodieken zelf ontwikkeld door De Marketing Ninja.

Daarnaast zijn diverse boeken gebruikt als bronmateriaal en inspiratie om dit programma te maken:

  • Marketing Strategie – Ruud Frambach en Edwin Nijssen

  • Een praktische kijk op marketing en strategiemodellen – Yousri Mandour, Marleen Bekkers 2010

  • Understanding Michael Porter – Joan Magretta

  • Business Model Generatie – Alexander Osterwalder & Yves Pigneur

  • Waardepropositie ontwerp – Alex OsterWalder, Yves Pigneur, Greg Bernarda, Alan Smith

  • Customers the day after tomorrow - Steven van Belleghem

  • When digital becomes human - Steven van Belleghem

  • HBR’s 10 must reads on strategic marketing - Harvard Business Review

  • Big data marketing - Lisa Arthur

  • De 7 eigenschappen van effectief leiderschap

  • Thinking fast and slow - Daniel Kahneman

  • Tools of Titans - Tim Ferriss

  • Socrates op Sneakers - Elke Wiss

  • How brands grow - Byron Sharp

Welke marketingtools en marketinganalyses worden allemaal behandeld in het online programma?

  • SMART doelen bepalen

  • Persona

  • Customer Journey

  • Waardepropositie ontwerpen

  • Concurrerende krachten (vijf krachten model, Porter)

  • Concurrentenonderzoek

  • Trends en ontwikkelingen (DESTEP analyse)

  • Business Model op 1 A4 (Business Model Canvas)

  • Portfolio onderzoek (MABA analyse)

  • SWOT analyse

  • Confrontatie analyse

  • Marketingmix (de 7 P's)

  • Begroting maken

  • Salesfunnel maken

  • Marketingkalender opstellen

 

Hoe verschilt dit programma van andere marketing e-learnings?

Dat hangt er natuurlijk maar net vanaf over welke marketing e-learnings je het dan hebt :-) 

Over het algemeen gelden een paar dingen:

  1. Wij zien dat veel e-learnings over marketing gericht zijn op een specifieke operationele marketingexpertise. Denk aan het inzetten van SEO, Instagram, Podcasts of het bouwen van een goede website. Als je opzoek bent naar dit soort gerichte kennis over specifieke marketinguitingen of -kanalen, dan is dit programma niet geschikt voor jou en kun je beter opzoek gaan naar een e-learning die volledig over dat specifieke onderwerp gaat.

  2. Veel e-learnings bestaan uit videos waarin een expert jou minuten lang toespreekt. Wij geloven niet dat dit de beste manier is om iets te leren én ook niet aanmoedigt om de opgedane kennis direct toe te passen. Onze e-learning bestaat daarom uit een mix van videos, animaties, tekst, afbeeldingen en downloadable tools.

  3. We zien dat marketingstrategie over het algemeen wordt uitgelegd met veel vakjargon. De marketingtermen en afkortingen vliegen je om de oren, waardoor veel ondernemers die niet heel veel kennis hebben van marketing, afhaken. Wij hebben in dit online programma al dit vakjargon vertaald naar normale mensentaal en praktische tooling dat ook voor de marketingleek te begrijpen en toe te passen is.

  4. Veel e-learnings bestaan uit nogal een boel serieuze informatie over de schutting mikken. Het maakt het leren daardoor een beetje saai en lastig om met je kop bij te blijven. Wij beloven je dat je met onze animaties en videos veel pret gaat hebben. En dit alles leren ook nog eens leuk is!

OveR HeT VoLgen vAn DiT pRoGraMma

Hoe goed moet mijn marketingkennis zijn om aan dit programma mee te doen?

Dit hele programma is zo ingestoken dat het kan worden gevolgd door ondernemers die geen ervaring hebben met marketing.

 

Kan ik tussendoor pauzeren?

Je kunt elke module op elk willekeurig moment afbreken en precies naar dit moment terugkeren. De modules onthouden voor jou waar je bent gebleven.

Hoeveel tijd kost dit programma in totaal?

Hoe snel je dit programma doorloopt is helemaal aan jou. Onze snelste ondernemers hebben we het zien doen in 6 weken. Wij adviseren meestal om er 12-16 weken voor te nemen. Zodat je ook echt de tijd neemt voor de uitvoer van je analyses en onderzoeken.

Langer dan 20 weken adviseren we er echt niet over te doen. We merken dat de aandacht dan verslapt, en je alweer bijna kwijt bent wat je in die eerste weken allemaal had onderzocht en ontdekt. Dat is ook de reden waarom dit programma maximaal 6 maanden beschikbaar is. Het is vooral niet de bedoeling dat je de stof uit je hoofd gaat leren, maar dat je er lekker mee aan de slag gaat en de modellen download en toepast. Zo blijven deze onbeperkt beschikbaar.

Het doornemen van de teksten, afbeeldingen, hand outs en videos kost in totaal circa 3 tot 5 uur.

OveRiGe VrAgeN

Wat kan ik doen als ik nog vragen heb naar aanleiding van dit programma?

Je kunt sparren met gelijkgestemde ondernemers in de online community.

Ook kun je 1-op-1 mentorsessies (digitaal of fysiek) bij De Marketing Ninja afnemen.

Daarnaast kun je voor korte vragen altijd contact opnemen met De Marketing Ninja via: info@demarketingninja.nl

 

Hoe kom ik in contact met De Marketing Ninja?

Wij zijn direct te bereiken via email info@demarketingninja.nl of telefonisch op 06 34 229 229.

Voor informatie over De Marketing Ninja kijk op www.demarketingninja.nl 

Wie heeft die super mooie videos en animaties verzorgd?

Bij De Marketing Ninja werken we veel samen met partner experts. Wij geloven nou eenmaal dat je niet alles zelf kunt, en beter experts kunt inhuren voor specifieke taken. Zo ook voor video en animatie. De videos en animaties in dit online programma zijn gemaakt door Studio Bad Boi. We zijn trots op het resultaat en kunnen deze partner van harte aanbevelen!