KenNis & InSpiRaTie

Wij delen graag onze kijk op marketingvraagstukken en -actualiteiten. Je leest hier al onze blogs en artikelen, inclusief publicaties die verschenen op Frankwatching en Marketingfacts.

Mentorprogramma, Blogs, Artikelen Renske van den Broek Mentorprogramma, Blogs, Artikelen Renske van den Broek

Your customer knows best: hoe doelgroeponderzoek helpt om jouw customer journey te verbeteren

Wie kent jouw klant nu beter dan jijzelf? Precies, dat ben jij natuurlijk. Of ligt het toch iets ingewikkelder? Om je klant nog beter te leren kennen, kan een doelgroeponderzoek goed van pas komen. Op die manier kun je je business beter op je klanten laten aansluiten. Hoe dat werkt? Wij vertellen het je graag.

Meer lezen
Mentorprogramma, Blogs, Artikelen Renske van den Broek Mentorprogramma, Blogs, Artikelen Renske van den Broek

Je eigen Marketing Ninja als navigatiesysteem

Dankzij De Marketing Ninja heeft Marline niet alleen meer klantinzicht gekregen, ook staat de positionering van haar dienst, nu die volledig is aangepast op haar doelgroepen, als een huis. Verder heeft ze nu een heldere visie, missie, kernwaarden en merkessentie, en, niet te vergeten, een marketingplan voor de launch van haar product.

Meer lezen
Mentorprogramma, Blogs, Artikelen Renske van den Broek Mentorprogramma, Blogs, Artikelen Renske van den Broek

‘Na keihard werken het kwartje zien vallen. Dat is goud waard’

Geen enkel mentorprogramma is helemaal hetzelfde, maar tegelijk komen bepaalde elementen natuurlijk altijd terug, legt Renske uit. ‘We stellen samen de doelstellingen vast en onderzoeken de visie, missie en kernidentiteit van het bedrijf. En daarna gaan we de diepte in met klant- en merkonderzoek. We zorgen dat we in elke fase het overzicht bewaken en bij tussentijdse vragen goed bereikbaar zijn voor onze klanten.’

Meer lezen
Klantcase Renske van den Broek Klantcase Renske van den Broek

Kicking ass and taking names: de symbiose van BROESLI en De Marketing Ninja

Jorien Weterings, business mentor en transformation catalyst, maakt een uitgebreide wandeling door natuurgebied Buurserzand tijdens ons gesprek. Het is een koude winterdag en ik kan door de telefoonlijn heen de grond horen kraken en knisperen. Ik spreek haar over de bijzondere samenwerking tussen Broesli, haar bedrijf, en De Marketing Ninja. Een toevallige ontmoeting in Utrecht die leidde tot een onconventionele samenwerking die beide bedrijven heeft geïnspireerd.

Meer lezen
Artikelen, Klantcase, Blogs Renske van den Broek Artikelen, Klantcase, Blogs Renske van den Broek

Wanneer uit klantkennis zelfkennis voortkomt: de inzichten van i2

Aan het einde van een statig trappenhuis staat Pim van Eijk me glimlachend op te wachten. Bovenin het monumentale gebouw, op de zolder van het voormalige Stedelijk Gymnasium van Delft, houdt 3D-specialist i2 kantoor. Pim, van huis uit architect, wijst naar de massieve houten steunbalken van het dak. ‘Prachtige constructie, maar isolatie deden ze helaas nog niet aan in die tijd.’ Mede-eigenaar Ivo Bakker schuift aan voor ons gesprek over de samenwerking met De Marketing Ninja. Over zichtbaarheid, oog voor het eigen onderscheidend vermogen en het belang van klantonderzoek. ‘Klantfeedback was een eye-opener van jewelste.’

Meer lezen
Artikelen, Klantcase, Blogs Renske van den Broek Artikelen, Klantcase, Blogs Renske van den Broek

Attentives zet zichzelf op scherp voor de toekomst met De Marketing Ninja

Babs deed me realiseren dat ik aan de slag wilde met een basis voor de komende 3 tot 5 jaar. Iets waar je koers op kunt varen. Nu, na het mentorprogramma, kan ik niet alleen zelfstandig vooruit, maar ook goed doorpakken met de uitgebreide actielijst waarmee we de strategie concreet uitvoeren. De ninja's kennen Attentives echt door en door.

Meer lezen
Artikelen, Blogs Babs Muljadi Artikelen, Blogs Babs Muljadi

Samen snelheid maken

Veel ondernemers lopen tegen hetzelfde aan: je hebt serieuze groeiplannen, maar je moet professionaliseren om ook echt die sprong te kunnen maken. Babs schetst de dynamiek in het groepsprogramma: ‘het kan echt een eye-opener zijn om te sparren met andere ondernemers. Je bent niet alleen maar bezig met je eigen dienst of product. Het kan heel veel inspiratie geven om te zien hoe ondernemers uit andere sectoren een kans, probleem of uitdaging benaderen.

Meer lezen
Artikelen, Blogs Babs Muljadi Artikelen, Blogs Babs Muljadi

Zeg… ouwe marketeer; had je echt niks beters kunnen bedenken voor BlackFriday?

Toen ik deze week een geïrriteerde post wijdde aan mijn afgunst voor BlackFriday-knaller-kortingen werd ik overladen met bijval en positieve reacties. Dat een marketeer als ik me negatief durfde te uiten over een dergelijke, duidelijk door-marketeers-in-het-leven-geroepen-dag, vonden veel mensen verfrissend. Want BlackFriday staat vandaag de dag voor steeds meer mensen synoniem voor 'over-consumeren' en 'moordend concurreren'.

Meer lezen
Story Babs Muljadi Story Babs Muljadi

Making it happen for yourself…

M is een paar jaar ouder dan ik, komt uit Soedan en is architect. Een jongen die net als ik in eerste instantie goede kansen heeft gehad. Toch verliep zijn leven totaal anders.

Meer lezen
Tips, Blogs, Artikelen Babs Muljadi Tips, Blogs, Artikelen Babs Muljadi

Hé ondernemer, houd je wel rekening met de concurrentie?

Concurrentie is hartstikke eng. Dadelijk kom je erachter dat je niet zo bijzonder bent. Dat een ander bedrijf bijna hetzelfde als jij biedt. Of nog erger: dat een ander het nog slimmer doet dan jij. Maar is het ‘niet weten’ werkelijk een betere optie?

Daarom geef ik je vijf tips om jouw concurrentie in de ogen te kijken en voor te blijven.

Meer lezen

Weten wat De Marketing Ninja voor jou kan betekenen?

Doe de Ninja Scan