KenNis & InSpiRaTie
Wij delen graag onze kijk op marketingvraagstukken en -actualiteiten. Je leest hier al onze blogs en artikelen, inclusief publicaties die verschenen op Frankwatching en Marketingfacts.
De kantorenmarkt bestormen: de Ninja’s bij Worth Workspaces
‘Mijn tip voor andere ondernemers: probeer dit eens. Het mentorprogramma van de Ninja’s past perfect bij ondernemers die de waarde inzien van eerst een goed plan maken en grondig alle stappen doorlopen. Ik denk dat het voor sommige start-ups of voor partijen die naar het volgend level willen, heel waardevol is.’
Jezelf leren positioneren met hulp van De Marketing Ninja
In 2018 besluit Colinda Mans: ik zeg mijn baan op en kies voor het ondernemerschap. Hoewel ze het liefst alles zelf doet, schakelt ze na een paar jaar toch De Marketing Ninja in. En met succes: ze heeft haar vertrouwen en plezier in haar bedrijf hervonden.
Your customer knows best: hoe doelgroeponderzoek helpt om jouw customer journey te verbeteren
Wie kent jouw klant nu beter dan jijzelf? Precies, dat ben jij natuurlijk. Of ligt het toch iets ingewikkelder? Om je klant nog beter te leren kennen, kan een doelgroeponderzoek goed van pas komen. Op die manier kun je je business beter op je klanten laten aansluiten. Hoe dat werkt? Wij vertellen het je graag.
‘Na keihard werken het kwartje zien vallen. Dat is goud waard’
Geen enkel mentorprogramma is helemaal hetzelfde, maar tegelijk komen bepaalde elementen natuurlijk altijd terug, legt Renske uit. ‘We stellen samen de doelstellingen vast en onderzoeken de visie, missie en kernidentiteit van het bedrijf. En daarna gaan we de diepte in met klant- en merkonderzoek. We zorgen dat we in elke fase het overzicht bewaken en bij tussentijdse vragen goed bereikbaar zijn voor onze klanten.’
Kicking ass and taking names: de symbiose van BROESLI en De Marketing Ninja
Jorien Weterings, business mentor en transformation catalyst, maakt een uitgebreide wandeling door natuurgebied Buurserzand tijdens ons gesprek. Het is een koude winterdag en ik kan door de telefoonlijn heen de grond horen kraken en knisperen. Ik spreek haar over de bijzondere samenwerking tussen Broesli, haar bedrijf, en De Marketing Ninja. Een toevallige ontmoeting in Utrecht die leidde tot een onconventionele samenwerking die beide bedrijven heeft geïnspireerd.
Wanneer uit klantkennis zelfkennis voortkomt: de inzichten van i2
Aan het einde van een statig trappenhuis staat Pim van Eijk me glimlachend op te wachten. Bovenin het monumentale gebouw, op de zolder van het voormalige Stedelijk Gymnasium van Delft, houdt 3D-specialist i2 kantoor. Pim, van huis uit architect, wijst naar de massieve houten steunbalken van het dak. ‘Prachtige constructie, maar isolatie deden ze helaas nog niet aan in die tijd.’ Mede-eigenaar Ivo Bakker schuift aan voor ons gesprek over de samenwerking met De Marketing Ninja. Over zichtbaarheid, oog voor het eigen onderscheidend vermogen en het belang van klantonderzoek. ‘Klantfeedback was een eye-opener van jewelste.’
Attentives zet zichzelf op scherp voor de toekomst met De Marketing Ninja
Babs deed me realiseren dat ik aan de slag wilde met een basis voor de komende 3 tot 5 jaar. Iets waar je koers op kunt varen. Nu, na het mentorprogramma, kan ik niet alleen zelfstandig vooruit, maar ook goed doorpakken met de uitgebreide actielijst waarmee we de strategie concreet uitvoeren. De ninja's kennen Attentives echt door en door.
De Marketing Ninja bij Justspark: samen ambities waarmaken
De Marketing Ninja sprak Goran Grcic over de ontwikkeling van het bedrijf, organische groei en de meerwaarde van een strategisch marketingplan om de regie van groei in eigen handen te nemen. ‘We begonnen best blanco aan dit traject, maar zijn er vol energie uitgerold.’
Samen snelheid maken
Veel ondernemers lopen tegen hetzelfde aan: je hebt serieuze groeiplannen, maar je moet professionaliseren om ook echt die sprong te kunnen maken. Babs schetst de dynamiek in het groepsprogramma: ‘het kan echt een eye-opener zijn om te sparren met andere ondernemers. Je bent niet alleen maar bezig met je eigen dienst of product. Het kan heel veel inspiratie geven om te zien hoe ondernemers uit andere sectoren een kans, probleem of uitdaging benaderen.
Zeg… ouwe marketeer; had je echt niks beters kunnen bedenken voor BlackFriday?
Toen ik deze week een geïrriteerde post wijdde aan mijn afgunst voor BlackFriday-knaller-kortingen werd ik overladen met bijval en positieve reacties. Dat een marketeer als ik me negatief durfde te uiten over een dergelijke, duidelijk door-marketeers-in-het-leven-geroepen-dag, vonden veel mensen verfrissend. Want BlackFriday staat vandaag de dag voor steeds meer mensen synoniem voor 'over-consumeren' en 'moordend concurreren'.
Haal de hefboom in huis: De Ninja bij CODE
Snelle groei, ambities om door te ontwikkelen en een grote uitdaging om geschikt personeel te vinden. Het zullen herkenbare uitdagingen zijn voor veel ondernemers. Hoe gaat CODE, dé Shopify specialist van West-Europa hiermee om? Zij haalden De Marketing Ninja in huis.
De Marketing Ninja live bij Marketing Done Right
Op 9 september verscheen De Marketing Ninja live in de uitzending bij Marketing Done Right. We spraken over wat ondernemers kunnen leren van corporates, en corporates van ondernemers. En hoe je als ondernemer pragmatisch met strategisch marketing aan de slag kunt gaan. Bekijk hier de uitzending.
Rebranding the ninja: De Marketing Ninja x Urban Emotions
Rebranding. Waarom begin je hier als ondernemer eigenlijk aan? En wanneer? Hoe kom je als ondernemer tot een succesvolle branding van je merk? Babs en Nadia nemen je in een openhartig gesprek mee in dit proces. Over weglaten, woorden verzinnen, speelsheid en professionaliteit.
5 tips om je marketingtijd goed in te zetten tijdens de coronacrisis
Hoe ga je als ondernemer in deze vreemde tijd om met je marketing? In dit artikel een paar tips over hoe je je marketingbudget en marketingtijd de komende weken kunt besteden.
Making it happen for yourself…
M is een paar jaar ouder dan ik, komt uit Soedan en is architect. Een jongen die net als ik in eerste instantie goede kansen heeft gehad. Toch verliep zijn leven totaal anders.
Hoe blijf je online opvallen tussen alle vlogs, blogs en gelikte foto’s?
Hoe ziet jouw tijdlijn op social media er tegenwoordig uit? Kun je als ondernemer ook opvallen als je niet mee doet aan deze gekte?
Hé ondernemer, houd je wel rekening met de concurrentie?
Concurrentie is hartstikke eng. Dadelijk kom je erachter dat je niet zo bijzonder bent. Dat een ander bedrijf bijna hetzelfde als jij biedt. Of nog erger: dat een ander het nog slimmer doet dan jij. Maar is het ‘niet weten’ werkelijk een betere optie?
Daarom geef ik je vijf tips om jouw concurrentie in de ogen te kijken en voor te blijven.
Vanaf nu elke marketinguiting effectiever dankzij deze 4 vragen
Stel dat je door vier vragen te beantwoorden, straks 20 procent meer conversie behaalt met de inzet van die nieuwe advertentie? Wat zou je doen? Nou dan! Aan de slag met deze vier vragen:
Is dat doel niet stiekem een middel?
Is het doel van jouw klant wel echt zijn doel? Of is het een middel om een ander doel te bereiken?